Vraag:
Low-tech grijpkrachtoefeningen
Borror0
2011-03-02 22:31:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als student ben ik niet bepaald rijk. Ik kan momenteel geen lidmaatschap van een sportschool betalen of trainingsapparatuur kopen. Gelukkig was mijn kamergenoot zo vriendelijk om me zijn uitrusting te laten lenen. Tot nu toe heb ik me kunnen redden met de halters en halters die hij me leende.

Onlangs realiseerde ik me dat ik mijn grijpkracht al heel lang niet meer heb getraind. Helaas zijn de enige grijpers die hij bezit veel te moeilijk voor mij.

Hier is de uitrusting die ik tot mijn beschikking heb:

  • Eén trainingsbank voor gewichten
  • Meerdere gewichtsschijven (2,5 lb, 5 lb en 10 lb )
  • Twee halterstangen
  • Twee halterstangen
  • Twee 15 lb dumbbells

Met die uitrusting is er een oefening die ik zou kunnen doen om de grijpkracht van mijn handen te verbeteren?

Gewoon uit interesse, waarom denk je dat je je grip moet trainen? Er zijn verschillende soorten grijpkracht, dus het antwoord kan variëren, afhankelijk van wat u werkelijk wilt
Zeven antwoorden:
#1
+14
Sparafusile
2011-03-02 23:20:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Neem een ​​dumbell-bar en bind er een uiteinde van een stuk touw aan vast. Bind het andere uiteinde aan een van uw gewichtsschijven. Houd de dumbell-bar voor je uit, één uiteinde in elke hand, en draai deze zodat het touw om de bar wikkelt. Het gewicht moet stijgen terwijl het touw weerstand creëert. Draai de staaf in één richting totdat het gewicht het raakt, draai de richting dan helemaal naar beneden en weer omhoog. Herhaal dit totdat je onderarmen als vuur branden.

#2
+10
Dave Liepmann
2011-08-23 09:13:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als er een plek is om pull-ups te doen, zou dat beter zijn dan bijna alles met die lichte gewichten.

Als je een paar optrekoefeningen kunt doen, wikkel dan een handdoek om de stang om deze dikker te maken. Of hang een stevige handdoek over de stang en pak de handdoek direct vast. Dit zijn beide bekende oefeningen voor grijpkracht die als bijkomend voordeel hebben dat ze ook de rest van uw lichaam trainen.

#3
+9
G__
2011-03-02 22:39:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

In plaats van te proberen een speciale oefening alleen voor grijpkracht te doen, kunt u deze in alle andere oefeningen verwerken door zo hard mogelijk op de stang te drukken. Dit zal niet alleen uw grijpkracht vergroten, maar het zal u ook helpen om meer lichaamsspanning te creëren, zodat u meer kunt tillen en meer voordeel uit elke training kunt halen.

#4
+9
Nathan Wheeler
2011-03-02 22:42:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U kunt de grijpkracht verbeteren door de stangen eenvoudig zo strak mogelijk vast te pakken tijdens het trainen. Je kunt ook stressballen of tennisballen krijgen en oefenen met het knijpen ervan terwijl je cardiovasculaire oefeningen doet.

#5
+4
eych
2011-03-03 00:16:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vind extra, extra grote potten, bijv. grote augurkenpotten. [ga naar een plaatselijke delicatessenwinkel ... ze hebben misschien lege die ze kwijtraken].

Start licht, vul met wat water. Deksel sluiten. Pak het deksel met alle vingers gelijkmatig vast. Je kunt een bepaalde tijd blijven staan ​​of met ze rondlopen (bij voorkeur). Voeg meer water toe als het gemakkelijker wordt.

Je kunt één hand tegelijk of beide tegelijk doen, afhankelijk van hoeveel potten je krijgt.

#6
+1
eykanal
2011-08-23 19:01:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De curl met halter-pols en / of pols-curl met halter kan uw grip aanzienlijk verbeteren. Persoonlijk vind ik dat de barbell-polskrul gemakkelijker correct kan worden uitgevoerd, maar beide zullen werken.

#7
+1
J. Win.
2012-04-05 22:32:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Net zo belangrijk als de grijpkracht is de sterkte van de pols. In de echte wereld bewegen en verschuiven gewichten rond. Je hebt de apparatuur om een ​​geweldige polsoefening te doen. Houd een gewichtsplaat vast (waarschijnlijk 10 pond) met vier vingers eronder gestrekt en de duim bovenaan. Ga zitten met de elleboog op de knie, laat de plaat verticaal hangen en buig vervolgens uw pols om hem horizontaal te tillen. Herhaal enz. Als dat te gemakkelijk is, plakband dan de 5lb erop, of koop grotere gewichten.

Meer op http://www.gripfaq.com/Wrist_Strength_Exercises/ en http://www.grapplearts.com/Grip-Strength-Training.php



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...