Vraag:
Hoeveel uur slaap wordt er na een training aanbevolen voor een betere spiergroei?
Louis Rhys
2011-03-03 19:58:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb gehoord dat om de spiergroei te bevorderen, men veel moet slapen na een training. Hoe lang is de aanbevolen? Betekent dit dat de beste tijd om te trainen 's nachts is, zodat u direct daarna kunt gaan slapen?

Een antwoord:
#1
+16
Janis Peisenieks
2011-03-03 20:12:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het is vrij algemeen bekend dat de gemiddelde volwassen mens ongeveer 8 uur slaap per dag nodig heeft.

In termen van goed uitgerust voelen, maakt het niet uit hoe lang u slaapt, maar welke kwaliteit de slaap is die u krijgt. Hetzelfde geldt voor spieropbouw. Elke dag 7 tot 8 uur slapen zou het beste zijn. Meer dan dat, en je loopt het risico om te verslapen, wat, naar mijn ervaring, veel erger is dan te weinig slapen. Er is een goed e-boek over dit onderwerp: Hoe u minder kunt slapen en meer energie kunt hebben dan u ooit heeft gehad .

Wat betreft de tijdsvraag : Het is nooit een goed idee om direct na een training naar bed te gaan. U moet de training zo plannen dat deze ten minste 2 uur voordat u gaat slapen, eindigt, zodat u optimaal kunt slapen en rusten.

Als uw doel is om af te vallen, is de beste tijd om te trainen 's ochtends. Je bent net wakker geworden, je energieniveau is vrij laag, koolhydraten zijn niet beschikbaar, dus het lichaam moet in plaats daarvan vet verbranden.


@Louis: In antwoord op je opmerking,

Direct na de training is uw energieniveau het hoogst. Het spreekt voor zich dat, zelfs als u eerder moe en slaperig was, u dat zeker niet zult zijn na een goede training.

Bovendien is onze biologische klok temperatuurgericht. Dat betekent dat wanneer u gaat slapen, uw lichaamstemperatuur wordt verlaagd. Dat is een voorwaarde voor een goede nachtrust. Daarom slapen we het beste in een koele kamer, in plaats van in een warme kamer. Direct na de training is uw lichaamstemperatuur vrij hoog, dus u zult niet slapen. Dit is vanuit biologisch oogpunt.

Met betrekking tot de 2 uur, dat is geen specifieke tijdslimiet. Dat is gewoon iets dat in het boek werd genoemd, en ik volg het meestal, gewoon als richtlijn.

Kunt u uitleggen waarom het een goed idee is om 2 uur te wachten voordat u naar bed gaat?
+1 voor het niet trainen vlak voor het slapengaan. @Louis het is moeilijker om in slaap te komen (en kwaliteitsslaap) als je helemaal opgepompt bent ...
hoe zit het met polyfasische slaap?


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...