Vraag:
Wat is de minst schadelijke manier om ongezond te eten?
Jakub Arnold
2011-03-02 06:33:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb de afgelopen 4 maanden een caloriearm dieet gevolgd en ben ongeveer 20 kg afgevallen, maar ik blijf zoetekauwen.

Het belangrijkste ongezonde ding dat ik eet is meestal 85% chocolade, die ik meestal eet na het sporten. Met eten bedoel ik dat ik een paar happen neem, niet het hele ding eet :)

Is het beter om zoiets minder regelmatig te eten, of probeer je gewoon zo lang mogelijk aan het dieet te blijven en er dan veel van eten? Daarmee bedoel ik mezelf een dag van het dieet af te laten of zoiets. Wat raad je aan?

En als ik op het punt sta wat chocolade te eten, moet ik dat dan voor of na een training doen? In de ochtend, middag, of het maakt niet uit?

cheat dag FTW !! = D
85% chocolade is niet zo ongezond in mijn boek. Het bevat veel complexe stoffen die kunnen voorzien in behoeften waarvan je je niet bewust bent, behalve alleen "proteïne / vitamines / mineralen / enz." Er zit niet veel ruimte in voor suiker. Je doet het misschien prima. Je bent tenslotte 20 kg afgevallen.
[Gezondheidsvoordelen van pure chocolade] (http://www.mohrresults.com/dr-chris-mohr-weight-loss/dark-chocolate-health-benefits/)
Zes antwoorden:
#1
+5
going
2011-03-02 06:36:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik zou je willen voorstellen om je verlangen op te lossen door fruit te eten dat van nature zoet is en geen ongezond voedsel.

Je kunt dit variëren door verschillende soorten seizoensfruit te eten of probeer je favoriet te vinden.

Ik eet graag watermeloen en rockmeloen (canteloupe) na een training.

Als je van de smaak van chocolade houdt, niet per se de zoetheid, kun je iets proberen als johannesbrood repen met een vergelijkbare smaak.

#2
+4
G__
2011-03-02 06:45:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Veel diëten staan ​​een wekelijkse cheat-maaltijd of cheat-dag toe of bevelen dit zelfs aan. Dit zou een manier kunnen zijn om je onbedwingbare trek te beheersen - en op die ene maaltijd / dag ga je gang en stop jezelf.

Enige bespreking van de cheat-dag en een supplementenstapel * en andere technieken die de absorptie helpen blokkeren van de suikers zijn te vinden in de 4 Hour Body.

* Concreet was de aanbevolen basissupplementstapel een combinatie van knoflook, ALA, groene thee-extract en policosanol. Cissus quadrangularis kan ook enkele gunstige effecten hebben.

Ja. Het is veel gemakkelijker om de onbedwingbare trek te bestrijden als je weet dat je binnen een paar dagen kunt krijgen wat je maar wilt.
#3
+4
Jay Bazuzi
2011-03-09 07:31:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vertrouw op smaak.

Er is een reden waarom je de drang voelt om die chocolade te eten. Het is een echte reden, een echte onvervulde behoefte , en het is een belangrijke behoefte. Verwerp het niet. Realiseer je gewoon dat chocolade misschien niet de beste manier is om in die behoefte te voorzien.

Eet eerst met zoveel mogelijk aandacht. Je eet dit ding alleen voor je plezier, toch? Geniet er dus zoveel mogelijk van!

Hoe dieper je gaat, hoe beter. Als je er twee keer zoveel van kunt genieten, krijg je met 1/2 zoveel tijd wat je nodig hebt.

Als u uw eten heel diep kunt ervaren, merkt u misschien dat het niet aan uw werkelijke behoefte voldoet, en zult u in staat zijn om nog beter voor uzelf te zorgen. Ik eet bijvoorbeeld troep als ik moe ben, om me niet moe te voelen. Met een beetje meer zelfbewustzijn kan ik in plaats daarvan rusten.

Als je in plaats daarvan eet terwijl je nadenkt over hoe je je dieet tekortschiet, of als je een slecht persoon bent omdat je dit eet, of je hoopt dat je niet betrapt wordt op het eten van dit, of je verdient een beloning omdat je zo'n goed persoon bent tijdens het sporten, of wat dan ook, dan zul je het voedsel dat je hebt gekozen niet echt ervaren.

#4
+4
Evan Plaice
2011-03-29 22:49:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bevredig het verlangen ...

Zolang je maar een beetje kunt toegeven, heeft het geen meetbare invloed op je vooruitgang, en het is een 'fysieke' hunkering niet een 'emotionele'; het mag geen pijn doen.

Houd er rekening mee dat niet alle verlangens gelijk zijn.

Een fysieke hunkering heeft de volgende eigenschappen:

  • Je hebt fysiologisch honger.
  • Het verlangen verdwijnt niet als je het probeert af te wachten.
  • Het verlangen wordt na verloop van tijd sterker.
  • Niets wat je do zal de hunkering wegnemen, behalve het hunkerende voedsel.

Een emotionele hunkering daarentegen ziet er als volgt uit:

  • Je hebt geen fysiologische honger .
  • Het verdwijnt als je het probeert af te wachten.
  • Het verlangen wordt na verloop van tijd niet sterker; de emotie doet.
  • Iets anders doen voldoet aan de echte behoefte, en het verlangen verdwijnt.

Bron: familyeducation.com

De sleutel hier is: "Niets wat je doet zal het verlangen wegnemen, behalve het hunkerende voedsel." Dat betekent dat als u specifiek hunkert naar chocolade (en het is niet alleen een emotionele hunkering), niet zomaar een ander soort suiker (zoals fruit) aan uw behoeften zal voldoen.

Bevredig het of misschien merk dat je tevergeefs grotere hoeveelheden ander voedsel eet zonder aan de hunkering te voldoen.

Je kunt ook verschillende soorten chocolade proberen om precies te bepalen waar je naar verlangt. Zijn het de snoepjes, cacao of een snelle piek in vet waar je lichaam echt naar verlangt.

Wat betreft 'wanneer' moet je chocolade eten. Eet het op die momenten dat het een tijdje negeren het verlangen alleen maar intenser maakt. Als dat na een training is, doe het dan.

Kanttekening: ik schaam me een beetje om dit toe te geven, maar ik krijg af en toe een venijnig verlangen naar gebakken kip (zoals die kleine klompjes uit ckick-fil-a) na wat goede seks. Ik heb geen idee waarom, maar iets anders eten onderdrukt het verlangen niet. Als ik het verlangen niet tegemoetkom, merk ik dat ik in plaats daarvan veel andere rotzooi eet. Het grappige is dat ik, afgezien daarvan, zelden fastfood eet (en nooit specifiek naar fastfood verlang). Hunkeren is een vreemd beest ...

+1 het plezier van eten willen is iets anders dan het voedsel nodig hebben ...
#5
+3
Sparafusile
2011-03-02 06:42:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Langzaam. Neem kleine hapjes. Proef de smaak. Geniet van de textuur op je tong. Laat het genot in je mond glijden. Maar als het weg is, herinner uzelf er dan aan dat dat het is. Dat u er meer van zult genieten als u zich onthoudt tot de volgende keer dat u uzelf het plezier gunnen.

#6
+1
TheLearner
2011-03-09 22:58:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als je echt iets zoets wilt eten, eet het dan vroeg in de ochtend want dan heb je de hele dag om het af te branden. De slechtste tijd om zoete dingen te eten is 's nachts. Je mag 2 uur voor het slapengaan niets eten (als je probeert af te vallen).

Ik zou willen voorstellen dat je een cheat-dag hebt waarbij je een kleine hoeveelheid chocolade eet (of wat je ook verlangt) in plaats van elke 2 weken een enorm bedrag te hebben. Tijdens de week zul je meer gemotiveerd zijn om slecht voedsel te vermijden, omdat je er niet naar hoeft te verlangen omdat je weet dat je op vrijdag (bijvoorbeeld) iets minder gezond mag eten en je ook geen schuldig over.

Ik suggereer absoluut niet dat je op vrijdag de hele dag chocolade eet. Koop een kleine en heerlijke dure reep chocola in plaats van iets goedkoops en smerigs. Op die manier weet je dat het heerlijk zal zijn.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...