Vraag:
Hoe kan ik mijn energieniveau behouden?
Kieran Andrews
2011-03-02 06:02:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wat zijn de beste manieren om mijn energieniveau gedurende de dag op peil te houden? Ik merk dat ik overdag erg moe word en vroeg naar bed ga, maar dan nog steeds moe wakker word.

Vooral dingen in mijn dieet die ik meer zou moeten opnemen en dingen die ik zou moeten vermijden mijn energie te verhogen.

Ook fitnessactiviteiten die mijn energieniveau zouden helpen, aangezien ik begrijp dat het lichaam een ​​aantal natuurlijke energieritmes heeft, maar niet hoe hier het beste van te profiteren.

Vier antwoorden:
#1
+10
Alex B
2011-03-02 09:10:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er zijn veel factoren die bijdragen aan een gebrek aan energie, maar qua voedingswaarde is een van de redenen de "snelle" koolhydraten (vooral suiker). Koolzuurhoudende frisdranken zijn meestal de ergste overtreders.

Nadat u suiker heeft geconsumeerd, komt het onmiddellijk in uw bloed terecht, waardoor uw bloedsuikerspiegel snel stijgt. Je lichaam gaat het tegen door meer insuline te produceren om een ​​stabiel suikerniveau te behouden. Omdat het er veel van moet produceren ("insulinepiek"), keldert uw bloedsuikerspiegel, wat leidt tot energieverlies en het gevoel van vermoeidheid.

Verwijder suiker en snoep uit uw dieet, of beperk het in ieder geval aanzienlijk.

Dit is de "voedselcoma" die ontstaat na een grote, koolhydraatrijke maaltijd.
Niet alle koolhydraten zijn gemaakt op dezelfde manier als Jay. Pasta, rijst, havermout zijn goede koolhydraten met langzame afgifte. Brood zoals het vandaag wordt gemaakt is dat niet: het is lang geleden dat brood werd gemaakt met alleen gist, water en eenvoudig meel.
#2
+2
Heather
2012-03-03 02:13:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als u een groot deel van de dag zittend werkt, zorg er dan voor dat u minstens één keer per uur opstaat en beweegt. Staan tijdens telefoongesprekken of webinars is een geweldige manier om dat in te passen. Ik heb gemerkt dat dit mijn energie echt verhoogt en dat ik me aan het eind van de dag veel beter voel.

Ik zie de suiker factor is genoemd. Als het moeilijk voor je is om zonder snoep te gaan (het is voor mij), zoek dan naar gezondere vervangers. Een van mijn favorieten is wat ik een "pindakaasplateau" noem (in plaats van een kopje!): Verdeel een theelepel of twee pinda- of amandelboter op een vierkantje pure chocolade. Kies de donkere chocolade met het laagste suikergehalte dat je aankan - degene die ik gebruik heeft 90% cacao en minder dan 1 gram suiker per vierkant! Je krijgt een boost van het eiwit in de notenboter en voelt alsof je je overgeeft.

En tot slot, als je toevallig een grote maaltijd eet, zorg er dan voor dat je minstens 15 minuten loopt daarna.

#3
+1
GollyJer
2012-08-17 23:49:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Een van de beste dingen die mijn energieniveau hielpen, was cafeïne verminderen .

Het was ongeveer 2 weken brutaal, maar toen ik eenmaal was ontgift, was mijn natuurlijke energieniveau veel hoger dan alle versleten cafeïnepieken uit het verleden. En nu, als ik echt een boost nodig heb, wat zeldzaam is, biedt een blikje frisdrank of een red bull echt iets nuttigs. Voordat ik ze nodig had om me normaal te voelen.

Kun je uitleggen waarom het verminderen van cafeïne dat effect had op je energieniveau? Welke cafeïne doet biologisch dat een verandering in uw natuurlijke energieniveau zou veroorzaken?
Het enige dat ik kan uitleggen, is dat ik een dag niet kon doorkomen zonder me moe te voelen en twee tot vier keer per dag naar een Red Bull zou grijpen om het te redden. Na het ontgiften kan ik nu de dag doorkomen en voel ik me lang niet zo moe als voorheen. Ik kan 's nachts ook sneller in slaap vallen. Ik denk dat omdat er geen cafeïne door mijn lichaam stroomt? Misschien is dat het grootste voordeel. Beter slapen. Beter slapen is dan gelijk aan meer energie? Wat het ook is, het werkt voor mij.
#4
  0
Lorenzo
2012-03-02 05:26:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zorg er naast suiker voor dat je genoeg drinkt, wat betekent dat je, afhankelijk van je lichaamsgewicht en trainingsintensiteit, voor de zekerheid bijna 3 liter moet zijn.

Vroeger was ik erg moe gedurende de dag en een middagdutje nodig hebben. Nu doe ik dat nooit, hier zijn mijn tips:

  • eet 60gr havermout en melk als ontbijt (geen suiker)
  • drink zo nu en dan een kopje koffie (maar pas op, het uitdroogt jij, zoals zwarte thee)
  • als je moe begint te worden, eet dan een banaan voor snelle suikers
  • blijf bij de hoofdmaaltijden uit de buurt van junkfood of te veel eiwitten of gefrituurd spul
  • vergeet frisdrank, het leven is zoveel beter zonder (ik haat het om jonge soorten te zien die water krijgen met toegevoegde siropen)
  • blijf uit de buurt van bewerkte voedingsmiddelen: als het er niet zo uitziet kwam van een dier of een plant eet het niet
  • op voorwaarde dat je overdag genoeg hebt gedronken stop met drinken 2 uur voordat je naar bed gaat, hebben je nieren ook rust nodig
  • stop met eten 3 uur voordat je naar bed gaat
  • eet geen biefstuk voor het avondeten
  • als je na de training wilt ontspannen, neem dan een sauna of jacuzzi. Ik slaap persoonlijk niet zo goed op de dagen dat ik train

Nu ik deze regels volg, heb ik niet het gevoel dat ik iets opgeef: ik eet nog steeds junkfood als ik echt willen, maar meestal niet, omdat ik me daardoor lichamelijk veel beter voel als ik me aan deze eenvoudige regels houd



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...