Vraag:
Hoe krijg je als vegetariër genoeg proteïne binnen?
Adam Nuttall
2011-03-03 02:57:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Is het mogelijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen om spieren op te bouwen tijdens het eten van een vegetarisch dieet?

Veel eiwitbronnen zoals vlees, gevogelte en vis zijn uiteraard uitgesloten.

Heb je ervaring met het opbouwen van spieren zonder vlees? Ik zou graag willen weten welk voedsel je eet.

Twee antwoorden:
#1
+18
going
2011-03-03 03:26:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik raad u aan dit artikel van het Australian Institute of Sports te lezen.

Ongeveer halverwege de pagina heeft het een sectie met de titel: Eiwitten - zijn vegetarische diëten voldoende?

Er is te veel informatie om daar te citeren, dus ik ' Ik zal het in puntvorm zetten, maar ik raad je aan het hele artikel te lezen:

  • Hoewel de meeste vegetarische atleten voldoen aan de aanbevelingen voor totale eiwitinname of deze overtreffen, bevatten diëten van vegetariërs vaak minder proteïne dan die van niet -vegetariërs
  • Plantaardige of plantaardige eiwitten kunnen een of meer essentiële aminozuren beperken
  • Het is niet vereist om complementaire eiwitten bij elke maaltijd op te nemen, zolang er maar een verscheidenheid aan eiwitbronnen is inbegrepen
  • Omdat plantaardige eiwitten minder goed worden verteerd dan dierlijke eiwitten, wordt vegetarische atleten geadviseerd om ongeveer 10% meer eiwitten te consumeren dan de huidige eiwitaanbevelingen voor sporters.

De AIS is de organisatie die Australische olympiërs opleidt.

+1 AIS is een van de beste, zo niet de beste sportwetenschappelijke academies ter wereld (wij Aussies houden van onze sport).
Goede info in dit antwoord. Ik wil graag wat persoonlijke ervaring toevoegen als een rauwe veganistische atleet (let op: ik kook wel wat eten). Seitan (tarwegluten), tempeh, tofu en sojaproducten zijn geweldig voor proteïne. Ik eet ook Einkorn-pasta (eiwitrijker dan normaal). Rauw veganistisch of vegetarisch eten is * moeilijker * dan vlees eten. Omdat je minder kunt eten (door voedsel van hogere kwaliteit) is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat je de nodige vitamines / mineralen / koolhydraten / eiwitten / etc binnen krijgt.
link lijkt niet te werken.
#2
+6
Tangurena
2011-03-03 06:06:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Is het mogelijk om genoeg eiwitten binnen te krijgen om spieren op te bouwen tijdens het eten van een vegetarisch dieet?

Ja.

Ik zou graag willen weten welke voedingsmiddelen je eet.

Toen ik een vegetarische partner had, had ik om een ​​vegetarisch dieet te volgen, en ze was een fan van (de nu in diskrediet gebrachte) theorie van eiwitcombinaties. Het uitgangspunt was dat aangezien de meeste vegetarische eiwitten een tekort hebben aan één aminozuur, men een combinatie van 2 eiwitten zou moeten nemen, zodat de ene het aminozuur levert dat de andere mist. Dit betekent doorgaans bonen plus granen . Hoewel je normaal gesproken kunt rondkomen door alle eiwitten over een dag te verspreiden, raad ik je aan om het idee van eiwitcombinatie te volgen als je krachtig gaat trainen. Het werd oorspronkelijk gedocumenteerd in het boek Diet For a Small Planet. Trainen met een vegetarisch dieet was moeilijker dan wanneer ik op vlees gebaseerd was. Ik ontdekte dat het consumeren van eiwitshakes hielp om voldoende eiwitten binnen te krijgen.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...