Vraag:
Hoe kan ik het aantal push-ups verhogen dat ik kan doen?
going
2011-03-03 07:45:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het aantal push-ups dat ik kan doen is somber.

Ik heb in de loop der jaren geprobeerd het aantal te verhogen en heb advies gekregen.

  1. Begin gemakkelijk en probeer zoiets als een verhoogde stang of reling en werk naar beneden of begin op je knieën totdat je je armen sterker maakt.

  2. Blijf volharden, ook al kun je in eerste instantie maar een paar doen, je zult uiteindelijk meer kunnen doen.

Ik heb beide benaderingen geprobeerd, maar het lijkt erop dat ik nergens meer kom dan rond de 15 en dan in een hoop instorten.

Wat kan ik doen om het aantal te verhogen en meer te kunnen doen zonder dat het een grote worsteling is, aangezien geen van de bovenstaande methoden lijkt te werken?

ur profile shows u r age 91 !?
Vijf antwoorden:
#1
+10
jmort253
2011-03-03 12:14:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Toen ik in het leger zat, deden we push-ups met wijde armen, verhoogde push-ups, diamanten (close-hand) push-ups, push-ups met weerstand (iemand die druk uitoefende op je rug of een zandzak op je rug) en push-ups op onze knieën.

De variaties in weerstand, gericht op verschillende spiergroepen en het werken aan een burn-out droegen allemaal bij aan het afbreken van de spier tot het punt waarop hij terug zou groeien sterker tijdens de herstelperiode.

Ten slotte draait het bij uithoudingsvermogen om cijfers. Je moet veel sets en veel herhalingen doen, met een rustperiode van minimaal 1 dag ertussen. We deden bijvoorbeeld push-ups op maandag, woensdag en vrijdag.

#2
+8
Eelvex
2011-03-03 11:19:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er is dit geweldige trainingsprogramma waarmee u 100 push-ups kunt doen. Het is goed doordacht, goed gepresenteerd en werkt.

De sleutel tot elke krachtoefening is om je training op te splitsen in sets . Het aantal sets en herhalingen is sterk afhankelijk van uw trainingsdoelen.

Even terzijde: Ι zou willen overwegen pull-ups te overwegen.

Bedankt voor de 100 pushups-link, ik ben hier gisteren mee begonnen.
#3
+4
KJYe.Name
2011-03-03 07:51:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

In plaats van opeenvolgende push-ups te doen, doe je ze in sets van 2 of meer. Dus als je maar 20 tegelijk kunt rusten tussen sets. Voer verschillende soorten push-ups uit om het uithoudingsvermogen van uw algehele borstkas te vergroten. De borstspier heeft tijd nodig om te genezen, dus doe de borst eenmaal per week en zorg ervoor dat u hem voldoende rust geeft. Blijf ermee doorgaan en zorg ervoor dat u het in de gaten houdt. Schrijf ze op hoeveel je kunt doen en vergelijk ze van week tot week. Op die manier weet je waartoe je in staat bent en gooi je elke week extra rep als je kunt. Uiteindelijk verhoog je het bedrag dat je kunt doen.

Hier is een lijst met verschillende soorten push-ups die je kunt doen: standaard schouderbreedte, breed, militair, driehoekige push-ups, plyo / klap-push-ups, achteruitgaan, push-ups met één arm ...

Als je borstspier + uithoudingsvermogen wilt opbouwen, zijn er soorten push-ups die vooral gericht zijn op langzame bewegingen en 4 seconden aftellen en 4 seconden tellen met maximale herhaling. Bovendien kun je push-ups met langzame bewegingen met standaard één keer achter elkaar mixen. Op die manier verwart je je borstspier en verhoog je de topprestaties.

Als je zegt "verschillende soorten push-ups", kun je me dan vertellen welke verschillende soorten je kunt doen?
@xiaohouzi79 ik ga de lijst toevoegen terwijl we bezig zijn.
#4
  0
DonO
2016-08-19 19:19:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Koop voor jezelf een gewogen vest en doe sets met minder herhalingen dan je max. 15 herhalingen. Afhankelijk van het gewicht misschien 5-7 sets van 5-10 doen. Na een paar dagen rust zou je in staat moeten zijn om een ​​paar meer te doen dan je vorige limiet als de eerste set en dan terug te gaan naar je gewogen sets.

#5
-1
Mathew
2011-10-03 11:24:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er is maar één manier waarop u het aantal kunt verhogen, probeer gewoon elke dag een telling bij te tellen. Dit betekent dat als je 10 push-ups doet, probeer dan de volgende dag 11 te doen en net als elke andere dag te verhogen en na een paar weken zul je zien dat je nu dubbel telt in je push-up-telling.

Ik betwijfel of deze aanpak effectief is, het is veel te simpel, vooral als push-ups de enige training zijn.


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...