Vraag:
Tanken tijdens het hardlopen?
Andy Rose
2011-03-02 21:10:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb een punt bereikt waarop mijn trainingsruns lang genoeg zijn (2-3 uur) en ver genoeg (15+ mijl) dat ik wat extra energie aan boord moet nemen in de vorm van gels en / of sportdranken om ze te voltooien.
Is er een gedocumenteerd of erkend tarief of verbruik of richtlijnen over hoe dit idealiter moet worden gedaan om de maximale voordelen te behalen?
Moeten ze tijdens de run of vertraagd naar de tweede helft van de run?
Ik waardeer dat dit zal variëren afhankelijk van de inspanning en conditie; Ik gebruik momenteel een paar gels en een fles sportdrank om me 31,5 mijl drie en een kwartier te helpen, hoewel de laatste 3 of 4 mijl nog steeds een hele strijd zijn.

Twee antwoorden:
#1
+12
Eelvex
2011-03-03 12:10:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het standaardadvies is:

  • een goede maaltijd 3 uur voor de wedstrijd / training
  • tanken (als een kleine gel + water) 20 minuten voor de start
  • begin met tanken 15 minuten nadat je bent begonnen
  • hydrateer elke 15-20 minuten
  • gebruik elke 10-30 minuten repen / gels / drankjes

Een ander ding is dat je kunt berekenen hoeveel calorieën je verbrandt en er zeker van bent dat je dat regelmatig uit je gels / drankjes haalt met regelmatige tussenpozen .

Over het algemeen heb je om te proberen wat voor jou werkt .

(ik weet niet hoe goed deze allemaal gedocumenteerd zijn, maar ze raken vaak gewend)

Wees voorzichtig

als u 2+ uur hardloopt, kunt u te weinig tanken, maar u kunt het ook te veel doen: drink niet te veel, don tanken niet te veel; het is gevaarlijk.

hoe draag je het? Ik zou deze lengtes willen rennen, maar het dragen van water lijkt contra-intuïtief.
@Mild: 1) Je kunt je stops plannen waar er water zal zijn 2) Je kunt een circuit laten lopen waarbij je water verlaat bij de start 3) er zijn speciale "brandstofbanden".
@Mild Een van deze soorten flessen is het beste: http://www.jjbsports.com/pws/ProductDetails.ice?ProductID=10929 plus uw eigen zelfgemaakte isotone drank
zelfgemaakte isotone drank? heb je een goed recept?
Ik draag een of twee flessen met handriemen: http://amzn.to/iEVXeN Voor zelfondersteunende runs van meer dan 20 mijl ren ik met een vest: http://amzn.to/lugai3 Ik vind de fles leuker. Je went aan beide. Ik draag gels in de flessenzakjes.
#2
+1
Rhea
2011-03-23 08:19:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dit artikel zegt:

  • een mix van koolhydraten, eiwitten en gezond vet 30-60 minuten. voor het hardlopen
  • 100-200 calorieën per uur tijdens het hardlopen (of het nu gaat om gelpacks, snacks of sportdranken)
  • tank binnen 30 minuten na het hardlopen bij met 8-12 oz een sportdrankje

Persoonlijk vind ik GU niet erg smakelijk en zou in plaats daarvan kiezen voor pakjes honing. Hoewel honing geen natrium en kalium bevat, zoals je in gelpacks vindt.

Ik vond een interessante studie en een artikel waarin wordt voorgesteld je lichaam te trainen om je vetreserves aan te boren.

  • volgens de studie moet je een conditie creëren waarbij je lichaam gewend is aan het gebruik van vetreserves:

    1. Train aan de top van je vetverbrandingszone (ren zonder anaëroob te worden)
    2. Verhoog de lactaatdrempel

    De conclusie luidt dat "je voor een lange race of hardloopsessie meer uithoudingsvermogen hebt en beter presteert als je twee tot drie uur ervoor een maaltijd eet die koolhydraten bevat. Vroeg in de ochtend zijn uw leverglycogeenvoorraden, die bloedglucose leveren, uitgeput door het nachtelijke vasten. De hersenen en het zenuwstelsel zijn afhankelijk van bloedglucose voor energie. Als u een marathon start zonder deze voorraden aan te vullen, zult u bonken. een tijdsinterval van twee uur is voldoende om de bloedglucosespiegel weer normaal te maken en het vetmetabolisme te herstellen. "

  • het artikel noemt een" superzetmeel "-drank UCAN, je kunt proberen om te zien of het maakt je sto niet kapot mach



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...