Vraag:
Home Gym: is een crosstrainer alleen voldoende?
mootinator
2011-03-03 01:18:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb thuis een elliptische trainer van fitnesskwaliteit die ik voornamelijk gebruik om cardio te doen voor gewichtsverlies . Moet ik overwegen om andere apparatuur aan mijn huisgymnastiek toe te voegen of andere oefeningen aan mijn routine toe te voegen om een ​​meer uitgebalanceerde training te krijgen of misschien betere resultaten te zien?

Wat zou je doel zijn? Afvallen, de algehele conditie verbeteren, een 10K kunnen lopen? Nu kan ik je vertellen om sit-ups te gaan doen of een halve sportschool te kopen en het zou in aanmerking komen :-)
Ik veronderstel dat het geen kwaad kan om ** sleutelwoorden ** mijn vraag :)
Drie antwoorden:
#1
+7
Ivo Flipse
2011-03-03 16:23:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Theoretisch kunt u afvallen met slechts één oefening. Als u echter meer wilt afvallen, moet u het aantal verbrande calorieën verhogen. U kunt dit doen door onder hogere belasting te trainen of door langer te trainen.

Maar fitnessapparaten slagen er vaak niet in de natuurlijke toename van de belasting na te bootsen: op een elliptische trainer wordt het moeilijker wanneer u de belasting verhoogt als u 'rond' gaat overal. Ik heb een klein model gemaakt van de krachten tijdens een elliptische training, wanneer je de belasting verhoogt van de lichte naar de donkerblauwe pijl, worden de krachten overal proportioneel hoger.

enter image description here

Maar het probleem is dat wanneer je been wordt gestrekt weg van het midden van je lichaam, die 'kleine' krachten een grote momentarm hebben (naar het midden van je lichaam). Dus hoewel het geen probleem is dat de krachten onder je lichaam toenemen, is het extra moeilijk wanneer ze ver van je lichaam verwijderd worden.

Dit zorgt ervoor dat het behoorlijk moeilijk is om ga sneller en sneller op uw hometrainer, zelfs als uw conditie toeneemt. Dus die optie is in principe uit, want er is bijna geen hometrainer die niet dezelfde fout maakt.

Je andere optie is om langer te trainen, wat toevallig een zeer goede keuze is als je wilt verbranden. dik. Omdat vetverbranding meestal gebeurt bij lagere intensiteiten, dus als je harder gaat trainen, schakelt je lichaam van versnelling en beweegt het van vet naar andere 'snellere' brandstoffen. Daarom is het beter om 500 kcal te verbranden bij 60% van je maximale hartslag dan bij 80%, want dan ben je tenminste wat vet kwijt!

enter image description here

Er is nog een reden waarom je langer moet trainen: vet is een langzame brandstof en je lichaam begint pas echt vet te verbranden als je 30 minuten bent in een training. Gelukkig zei niemand dat je hard moest trainen om op dit punt te komen, dus ik raad je aan om een ​​lange, ontspannende 'warming-up' te gebruiken om je metabolisme op gang te krijgen en dan aan de slag te gaan met het echte werk.

Dus eigenlijk: nee, je hoeft niets anders te kopen! Maar als je van afwisseling houdt, zou ik je echt aanraden om buiten te gaan hardlopen. Hardlopen wordt 'van nature' zwaarder als je snelheid verhoogt en het is over het algemeen ook prettiger om buiten te trainen.

Merk op dat het model niet erg realistisch moet zijn, maar meer om het algemene idee uit te leggen!
Het is vrij onaangenaam om hier in deze tijd van het jaar (-35 ° C) buiten te sporten, maar bedankt voor het gedetailleerde antwoord :)
Dat zou van te voren goed zijn geweest om te weten ;-) Trouwens: een ander voordeel van de crosstrainer is dat je, in tegenstelling tot fietsen, niet lekker zit, wat de training moeilijker maakt. Ook vergeleken met een loopband is er geen 'harde' landing die fijner is op je knieën (en andere gewrichten)
#2
+7
eykanal
2011-03-03 02:46:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als u geen apparatuur wilt kopen, kunt u overwegen om de zogenaamde gevangenistrainingen te lezen. U kunt veel oefenen met niet meer dan een kleine kamer en een bank, en het kost u niet veel of zelfs niets.

#3
+6
Sparafusile
2011-03-03 01:54:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Een pond spieren verbrandt in rust meer calorieën dan een pond vet. Dit feit alleen al zou je moeten vertellen dat gewichtheffen een tweesnijdend zwaard is: je verbrandt niet alleen calorieën tijdens het uitvoeren van de oefeningen, maar je vergroot ook je spiermassa waardoor je meer calorieën verbrandt in rust.

Ja, u moet oefeningen aan uw training toevoegen. U moet gewichten heffen (ook al is het maar uw lichaamsgewicht), uw lichaam uitdagen en het dwingen zich te verbeteren. Je kunt beginnen met staande lunges, pushups, pullups en crunches. Als je die niet kunt doen, zijn er manieren om de oefening te bedriegen om het gemakkelijker te maken. Als dat niet langer een uitdaging is, pak je een voorhamer en slinger je ermee aan een band of gooi je een zak zand rond. Het belangrijkste is dat je hem omschakelt, zodat je lichaam niet aan een vaste routine wennen.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...