Vraag:
Wat is een redelijke mate van gewichtsverlies om naar toe te werken?
Ciaocibai
2011-03-02 08:11:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik hou er vaak van om korte termijn doelen te stellen die niet echt werken voor gewichtsverlies. Ik vraag me af of er een algemeen principe is dat ik moet gehoorzamen, zoals '1 kilo afvallen per twee weken' - naar wat voor soort gewichtsverlies moet ik werken? Ik zou het op prijs stellen als iemand goede informatie of bronnen had die dit onderwerp bespreken.

Tien antwoorden:
#1
+24
Ivo Flipse
2011-03-02 14:35:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je valt af omdat je minder eet of meer sport. Het hangt dus van een combinatie van deze twee af hoe snel je zou afvallen.

Sinds 1 kg vet geeft uw lichaam 7000 kcal energie, 7000 kcal / 14 dagen = 500 kcal / dag.

Of dat een gezond doel is, hangt af van uw activiteitsniveau, uw werk en levensstijl. Het doel van elk dieet is niet alleen om af te vallen, maar ook om af te vallen. Dus jezelf haasten om een ​​paar maanden later terug te slingeren, zal je niet goed doen.

Dus wat kun je doen? Meer lichaamsbeweging krijgen, maar hier betekent trainen trainen op 50-60% van uw maximale hartslag, voorbeelden? Neem de trap op het werk, fiets naar je werk of om boodschappen te doen, haal een hond en laat hem elke dag wandelen, maak een wandeling door het park tijdens de lunch, alles wat je in beweging houdt.

Bovendien dat, zoals de andere al zei: kies een sport en stel jezelf een doel. Ik geef de voorkeur aan hardlopen, omdat je vanaf het begin veel calorieën verbrandt en het wordt pas meer als je langer kunt hardlopen. Hoewel 20 minuten joggen een slechte oefening lijkt, zul je verbaasd zijn hoe lang je over drie of zes maanden kunt hardlopen. Als je om de dag 5 km kunt hardlopen, verbrand je minstens 5000 kcal per maand, dus je blijft afvallen zolang je het volhoudt.

Mijn meeneem naar huis bericht: Het doel is niet om nu elke 2 weken een kilo te verliezen, maar om ze voor de rest van je leven permanent af te houden. U traint om uw conditie te verbeteren, zodat u kunt afvallen zodra u fit genoeg bent.

En misschien nog wel belangrijker: er is een sterke correlatie tussen uw bewegingsvermogen en uw algemene gezondheid. Dus je zou ongeacht je gewicht moeten trainen, afvallen tijdens het proces maakt het gewoon meer de moeite waard.

-1. Hoewel sporten voor de gezondheidsvoordelen een goed idee is, is sporten om af te vallen een serieus suboptimale oplossing. Om de dag rennen: verspilt veel tijd; en je hongeriger maakt, waardoor de voordelen afnemen; door het regelmatig te doen, worden de gewrichten te zwaar belast.
@Boris terwijl je gelijk hebt, is het misschien niet optimaal in termen van tijdbesparing, ik heb het gevoel dat veel mensen overgewicht krijgen door extreem zittend te zijn (inclusief ikzelf). Als je de hele dag op je bureau zit en 's nachts op de bank zit, heb je * behoefte * aan lichaamsbeweging. Wat betreft de gewrichten, ik denk dat dat ronduit verkeerd is: als je het niet gebruikt, verlies je het. Dus als u achter een bureau zit, worden uw gewrichten zwaarder belast dan regelmatig joggen (behalve misschien voor morbide obesitas)
5km niet 5K per dag;)
@Vivek, opgelost, bedankt voor het vangen, hoewel je het zelf had kunnen bewerken ;-)
Ik deed het, maar het belet me om slechts 2 tekens te bewerken.
@IvoFlipse Ik heb op talloze plaatsen gelezen (wetenschappelijk onderbouwd) dat intensief joggen (of soortgelijke oefeningen) die gedurende een langere tijd (zoals 10 jaar) worden uitgevoerd tot gewrichtsslijtage en andere problemen leidt.
@Boris referenties? Definieer daarnaast intensief joggen
Het boek 'Body By Science' is één bron. Een andere is http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8210578 (praat over atleten).
Welnu, @Boris, het eerste boek, probeert cardio-oefeningen te bagatelliseren, dus het is waarschijnlijk bevooroordeeld tegen zaken als joggen. Wat betreft de laatste link: "Beoefenaars en patiënten willen weten of regelmatige lichaamsbeweging een risicofactor is voor de latere ontwikkeling van artrose". Het is een reumatologisch tijdschrift, ze hebben duidelijk gewrichtsproblemen. Ik zeg niet dat iedereen zou moeten vluchten, maar zeggen dat het slecht is voor iedereen lijkt me verkeerd
@boris - Goed gedaan, met een goede vorm en goede uitrusting (goede schoenen), er is geen probleem met 5-7 dagen per week hardlopen. Er zijn vele duizenden mensen die dit al jaren probleemloos doen. Als je vatbaar bent voor blessures die kunnen worden verergerd door hardlopen, dan is dat een slecht idee, maar dat geldt voor elke sport / activiteit. Hardlopen krijgt een slechte reputatie omdat mensen hun oude sneakers uitgraven en van de bank springen en 20 mijl in een week gaan rennen, zich dan afvragen waarom ze gewond zijn geraakt en de schuld geven aan rennen in plaats van aan hun eigen slechte acties.
#2
+10
James Mertz
2011-03-02 08:37:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gewichtsverlies is afhankelijk van persoon tot persoon. Sommige mensen kunnen sneller afvallen dan anderen. Het kan ook een vreselijke maatstaf voor succes zijn als gewichtsverlies de enige concentratie is. (Spieren wegen bijvoorbeeld meer dan vet, als iemand meer spiermassa krijgt dan dat hij / zij vet verliest, zal hij / zij daadwerkelijk in gewicht toenemen)

Een betere mindset is om doelen te stellen met betrekking tot de daadwerkelijke lichaamsbeweging in plaats van afvallen. Als u zich ten doel stelt om vaker en efficiënter te trainen. Enkele voorbeelddoelen kunnen zijn:

  • Elke dag x mijl rennen
  • Elke dag X aantal push-ups
  • Aan het einde van de maand zal ik duw mezelf om X keer sit-ups te doen

Terwijl je dit soort doelen stelt, zal vet verloren gaan en zul je gezonder worden.

#3
+8
Chris S
2011-03-02 16:45:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dit boek beveelt 0,5 kg per week aan om spierverspilling te voorkomen, wat ervan uitgaat dat u regelmatig traint terwijl u afvalt.

0,5 kg is ook redelijk haalbaar als u niet regelmatig te veel geniet van chocolade, chips of alcohol enz. Het kan moeilijk worden als u een sociale eter of drinker bent, maar zolang uw dagelijkse calorie-inname, gemiddeld over de week, minder is dan de hoeveelheid die u nodig heeft, zult u afvallen. Een langzame, gestage verbranding is veel gemakkelijker en veel meer de moeite waard dan snel 1-2 kg verliezen en weer terugveren.

Het 'algoritme' dat het gebruikt, is vrij eenvoudig toe te passen en is enigszins aangepast en gebruikt op sites zoals livestrong. Het gaat tot in detail en geeft u uw dagelijkse inname van grammen vet, koolhydraten en eiwitten.

  • Schat uw RMR (ruststofwisseling):
    • 31-60 mannen: (lichaamsgewicht kg x 11,6) + 879
    • 31-60 vrouwen: (lichaamsgewicht kg x 8,7) + 829
    • (Er zijn andere leeftijdscategorieën die ik zou moeten opzoeken nogmaals)
  • Bereken uw dagelijkse energieverbruik:
    • Sedentair: RMR x 1,4 (nb deze coëfficiënt veronderstelt een zekere mate van lopen gedurende de dag)
    • Matig: RMR x 1,7
    • Zeer actief: RMR x 2,0
  • Schat het aantal verbruikte calorieën tijdens het sporten in de loop van een week, deel dan door 7.
  • Voeg cijfers uit stap 2 + 3 toe
  • Verminder uw calorie-inname met 15%
  • Bereken uw koolhydraatbehoefte in g - stap 5 x 0,6%, deel door 4.
  • Bereken uw eiwitbehoefte in g - 1,6 g per kg, per dag.
  • Voor een percentage, vermenigvuldig met 4, deel door het totale aantal calorieën uit stap 5, vermenigvuldig met 100.
  • Calcul at je vetbehoefte op (percentage): 100 - 60 - (proteïne%)
    • Verander dit terug in grammen: (cals x vet%) / 9

Uit mijn eigen ervaring geeft deze formule je meer calorieën dan je zou moeten krijgen op een zittend niveau. Als je iets voor je wilt berekenen, heb ik op basis daarvan deze rekenmachine geschreven.

Naar mijn mening is de livestrong.com-versie verfijnder en een betere optie.

#4
+4
going
2011-03-02 08:27:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dit zal sterk verschillen van persoon tot persoon en de meeste beweringen dat je in een bepaalde periode x aantal kilo's verliest, zijn ongegrond. Raadpleeg uw huisarts of een diëtist als u een definitief antwoord wilt.

U moet uw trainingsdoelen stellen op basis van fitnessmijlpalen en uw gewichtsmijlpalen als gevolg daarvan hebben.

Afhankelijk van je huidige fitnessniveau kun je jezelf een doel stellen voor afstand of tijd door te wandelen, joggen of hardlopen.

Zwemmen is ook geweldig om doelen te stellen, aangezien het kan worden gedaan door mensen van alle fitness niveaus.

U kunt vergelijkbare doelen ook toepassen op uw eetgewoonten.

#5
+4
Jakub Arnold
2011-03-02 17:16:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik ben de afgelopen maanden naar voedingsdeskundige & geweest, die me heeft geholpen om ongeveer 20 kg af te vallen, en hij adviseerde 0,5 - 1 kg per week .

#6
+3
Øyvind
2011-03-30 00:53:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dr. Barry Sears (Zone Dieet) beweert dat niemand meer dan ongeveer 0,75 kg per week in puur vet kan nemen. Alles daarover is niet gezond

#7
+2
Tangurena
2011-03-02 08:40:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je metabolisme vertraagt ​​naarmate je ouder wordt, dus een tempo dat goed (of duurzaam) is voor één leeftijdsgroep, zal niet geschikt zijn voor een oudere leeftijdsgroep.

#8
+2
JDelage
2011-03-11 15:14:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wat u wilt, is waarschijnlijk vetverlies, niet gewichtsverlies. Het is meer een kwestie van lichaamshercompositie en het is niet gemakkelijk te volgen. De beste low-tech, goedkope methode is het meten van de taille met behulp van een meetlint of remklauwen. Dat is wat voor mij werkte.

In ieder geval wil je een component voeding / voedingsgewoonten combineren met een component trainingsregime (anders verlies je spiermassa). Mijn ervaring is dat het vasthouden aan een bepaald regime echt de belangrijkste variabele is, en dit is iets persoonlijks. Ik denk dat sommige diëten effectiever zijn dan andere, maar een 50% effectief dieet dat 100% wordt gevolgd, is beter dan een 100% effectief dieet dat wordt aangehouden voor 30% ...

#9
+2
JoaquinG
2011-03-11 15:16:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tussen 0,5 kg en 0,6 kg per week is veilig. Meer kan gevaarlijk zijn.

Verschillende onderzoeken tonen aan dat "Een langzaam gewichtsverlies van 1 of 2 pond per week, totdat het gewenste lichaamsgewicht is bereikt, het beste is."

Dieetrichtlijnen voor Amerikanen 2005.

Voedingscommissie van de Rockville American Heart Association; Een beschrijvende studie van individuen die succesvol zijn in het langdurig handhaven van substantieel gewichtsverlies

Ik weet zeker dat ze hebben opgenomen waarom dat als een goed tarief van gewichtsverlies werd beschouwd, wil je dat ook toevoegen?
#10
+1
SystematicFrank
2013-11-04 23:07:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er bestaat niet zoiets als een ideaal percentage van gewichtsverlies. Hoewel ik het met velen eens ben die zeggen dat 0,5 kg per week een mooi doel is om spierverlies te voorkomen en later allemaal aan te komen, zou je moeten denken dat een goed verliespercentage elke 5 kg van je totale lichaamsgewicht verandert.

Als je een man bent die meer dan 120 kg weegt, zou het verliezen van meer dan 1 kg per week je minimum moeten zijn. Als je een vrouw bent, probeer dan minder dan 60 kg te wegen, afhankelijk van je conditie is 150 gram per week misschien de beste keuze.

Ik weet zeker dat er veel ingewikkelde formules beschikbaar zijn, maar het zou beter zijn als u meer denkt aan het percentage lichaamsvet. Als u zich in de zwaarlijvige sectie bevindt, zou elk consistent en wekelijks gewichtsverlies, niet ver van 0,5 kg / week, geweldig zijn.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...