Vraag:
Hoe lang moet ik tussen de sets rusten?
Thomas Bonini
2011-03-02 22:42:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als mijn doel de grootte is.

BEWERKEN : aangezien andere mensen met mogelijk andere doelen dan mijnen deze vraag waarschijnlijk zullen zien, zou het goed zijn als je antwoord de volgende optimale rusttijden voor verschillende doelen (kracht, uithoudingsvermogen, enz.)

Drie antwoorden:
#1
+20
Nathan Wheeler
2011-03-02 22:46:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als je massa wilt opbouwen, moet je 45-60 seconden rusten tussen sets van 8-12 herhalingen voor optimale winst. Deze timing bouwt optimale spiermassa en hypertrofie op.

Als u in plaats daarvan uw kracht of uithoudingsvermogen wilt verbeteren, moet u een pauze van 3-4 minuten tussen de sets in acht nemen. Je wilt 4-6 herhalingen met zwaardere weerstand voor kracht of 16-24 herhalingen met lagere weerstand voor uithoudingsvermogen.

The Art of Manidity publiceerde een geweldig artikel met een uiterst eenvoudig routine voor kracht- / duurtraining.

Zie: World Fitness Network

#2
+14
G__
2011-03-02 22:49:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als je maat wilt, wil je niet erg lang rusten - misschien minder dan een minuut tussen sets. Je doel in de sportschool is om je spieren zo snel mogelijk zo vermoeid mogelijk te maken (en dan naar huis te gaan om te eten!).

Ik doe momenteel een hybride training om aan te komen (maar ik wil nog steeds een beetje aan kracht werken, wat over het algemeen mijn langetermijndoel is) en mijn training is:

1 set van 5 x zwaar (80-90% one-rep-max). Dan zoveel mogelijk sets van 5 (bij 80% van de eerste set) terwijl je toch in goede vorm blijft. 40-60 seconden rust ertussen.

Ik zeg dat dit een hybride is, want als ik puur voor de grootte zou gaan en me helemaal geen zorgen zou maken over kracht, zou ik waarschijnlijk het aantal herhalingen verhogen tot 8-12 (en maak de gewichten dienovereenkomstig lichter).

#3
  0
user29988
2018-11-27 17:21:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Om het principe van metabole stress toe te passen is 30 '' of kortere rusttijd nodig, metabole stress bouwt ook spieren op.

Als je 1 of 2 rep maxes doet, neem dan de tijd, 2 of 3 minuten rust is redelijk.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...