Vraag:
Op welk punt begin ik spieren te verbranden tijdens een dieet met calorietekorten?
nivlam
2011-03-02 05:23:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als ik een calorietekort heb en probeer vet te verbranden, op welk punt begin ik dan spieren te verbranden in plaats van vet? Hoe weet ik zeker dat ik genoeg eet om spierverlies te minimaliseren, maar een calorietekort blijf zodat ik vet kan verbranden?

We weten niet wat uw gewicht / lengte / BMI of uw trainingsniveau is, dus het beantwoorden hiervan is eigenlijk maar een kans in het donker. Ik zou je vertellen om (meer) te gaan trainen, in plaats van jezelf te crashen. Maar dat hangt helemaal af van uw huidige omstandigheden
Een antwoord:
#1
+11
Nathan Wheeler
2011-03-03 22:47:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als u ‘werkelijk’ overgewicht heeft, wat betekent dat uw lichaam van mening is dat het overtollig vet bevat, kunt u het aantal calorieën aanzienlijk beperken zolang u een gezonde levensstijl aanhoudt en dit kunt doen zonder uitgeput te raken of overmatige honger te lijden. Sommige mensen kunnen de inname terugbrengen tot de lage honderden (300-500) of zelfs een tijdje volledig stoppen met eten en actief blijven en gezond zijn, terwijl anderen boven de 1000-1200 moeten blijven om een ​​actieve levensstijl te behouden.

Persoonlijk kon ik, toen ik aan een afslankplan zat, een tijdlang 3-4 kleine maaltijden (~ 500 calorieën per maaltijd) per week eten. Dit duurde maar een paar weken en in die tijd verloor ik gemiddeld een pond per dag. Gedurende die tijd liep ik elke dag 4-5 mijl en bleef bijna net zo actief als normaal, met slechts heel kleine veranderingen.

Je lichaam is intelligent genoeg om eerst het spul te verbranden dat het het minst nodig heeft, en zal dat ook doen. begin niet met het verbranden van benodigde / gebruikte spieren totdat u het laagste percentage gezonde lichaamsvet heeft bereikt. Als je op de bank zit en niet eet, beschouwt je lichaam spier-eerlijk spel omdat het niet wordt gebruikt.

Calorievermindering zal ook uitdroging veroorzaken, en hoe verder je vermindert, hoe ernstiger de uitdroging wordt. Zorg ervoor dat u al het pure, gewone, ongewijzigde water drinkt (ik benadruk zuiver water) dat u nodig heeft. Drink water wanneer u dorst heeft.

Praat met uw arts voordat u besluit een dieet te gaan volgen, vooral elke vorm van extreme caloriereductie. Sommige artsen weigeren patiënten extreme caloriereductie aan te bevelen, terwijl anderen het prima vinden, maar vraag in ieder geval naar het risico dat specifiek voor uw gezondheid geldt, aangezien uw arts uw gezondheidsgeschiedenis het beste kent.

Wees er absoluut zeker van dat u niet doorgaat met een caloriebeperkend dieet na het bereiken van uw minimale gezonde gewicht, anders zult u spieren gaan verbranden. De spier die u verbrandt, omvat uw interne organen, zoals uw hart. Het wegnemen van spieren uit uw organen is buitengewoon gevaarlijk voor uw gezondheid en kan leiden tot langdurige of permanente schade.

Brengt dit soort streng dieet met een zeer lage calorie-inname de stofwisseling niet in de hongermodus, inclusief het volgende gevreesde jojo-effect?


Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...