Vraag:
Cardio voor of na het sporten?
rkg
2011-03-04 04:28:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik doe meestal een 10-20 minuten cardio (loopband / elliptisch / fietsen) voordat ik ga voor de gewichten en andere oefeningen. Is dit een goede gewoonte? Zijn er voordelen als ik mijn routine anders bestel?

Drie antwoorden:
#1
+15
Adam Nuttall
2011-03-04 04:35:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als je die machines gaat gebruiken, gebruik ze dan nadat je gewichten hebt gebruikt of een andere vaardigheidsoefening hebt uitgevoerd.

Je wilt niet vermoeid zijn voordat je gewichten gebruikt.

Ik stel een gerichte warming-up voor die bestaat uit lichaamsgewichtoefeningen met de spieren die je gaat trainen (bijv. lichaamsgewicht squats, jumping jacks enz.) voordat je naar gewichten gaat.

Doe eerst de oefeningen die de meeste bewegingen vereisten. bijv doe deadlifts voor 'kern'-werk zoals planken, stabiliteitsbalwerk.

Als je in een tempo loopt waarbij je hartslag in het aërobe bereik ligt, zou het hardlopen je helemaal niet moe moeten maken (ik heb het over een tempo waarin je 5 mijl zou rennen). Opwarmingsritten zouden niet veel energie moeten verbranden en zullen je helpen bij het opwarmen. Sprints OTOH doen en zouden voor het laatst moeten worden bewaard.
#2
+6
Janis Peisenieks
2011-03-04 04:46:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik kan een advies geven in het geval van training om af te vallen.

Het wordt als beter beschouwd om een ​​lichte warming-up te doen voor een training, alleen om je bloed te laten pompen en energie op gang te brengen, en de cardio na de training.

Belangrijkste reden hiervoor is nogmaals - het aantal koolhydraten in uw lichaam is veel lager dan in het begin van de training. Daarom heb je minder koolhydraten om te verbranden en moet de rest van de energie uit het vet worden gehaald. Zoals Adam al zei, zal cardio doen voor een training alle spieropbouwende / vormende energie vergen.

Ook zou het in het geval van gewichtsverlies nuttiger zijn om ergens in de buurt een langere cardiotraining te doen. 35-45 minuten. Er wordt gezegd dat vet pas begint te verbranden voor energie na ongeveer 30 minuten cardio, dus 35-45 minuten zou het goed moeten doen na een training.

Dit is de manier waarop ik cardio heb gedaan sinds ik begon naar sportschool.

#3
+3
G__
2011-03-04 04:59:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zie hier mijn antwoord op een vergelijkbare vraag.

Kortom, cardio doen voordat je tilt, kost energie die je niet langer hoeft op te tillen. Afhankelijk van hoeveel de cardio je uitput, kan dit effect aanzienlijk of triviaal zijn. Maar elke energie die verloren gaat, neemt theoretisch je vermogen weg om grote gewichten te duwen / trekken - het kan het verschil maken bij het slijpen van die laatste herhaling.

Als het punt van je cardio alleen het algemene uithoudingsvermogen of de gezondheid is, verlies je niets door het te verplaatsen tot na je gewichtsroutine.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...