Vraag:
Zijn er goede middelen om mentale weerbaarheid te ontwikkelen?
blue
2011-03-03 23:08:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hier is een goede definitie van mentale weerbaarheid:

Geestelijke weerbaarheid heeft de natuurlijke of ontwikkelde psychologische voorsprong die je in staat stelt om:

  • Over het algemeen beter omgaan dan uw tegenstanders met de vele eisen
    (bijv. competitie, training, levensstijl) die aan u worden gesteld als
    een artiest
  • Specifiek om consistenter en beter zijn dan je tegenstanders in
    vastberaden, gefocust,
    zelfverzekerd, veerkrachtig en onder controle blijven
    onder druk

Waar kan ik meer leren over mentale weerbaarheid en hoe u deze kunt ontwikkelen?

meditatie helpt me, maar dat is mijn mening.
elke dag schaken!
Ik denk niet dat deze vraag meer in het bereik van de site past, er is geen verband met lichaamsbeweging of lichaamsbouw en dus off-topic volgens de [FAQ].
Deze vraag lijkt off-topic omdat het niet gaat over fysieke fitheid.
Negen antwoorden:
#1
+8
Nathan Wheeler
2011-03-03 23:30:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er staat een leuk artikel over het ontwikkelen van mentale weerbaarheid op de blog van Ralph Jean-Paul. De belangrijkste sleutel tot het ontwikkelen van mentale weerbaarheid is hetzelfde als het ontwikkelen van een spier: herhaald gebruik en oefening.

Interessant is dat de ontwikkeling van mentale weerbaarheid ook een spirituele strijd (bijbels) is (zie de laatste paragraaf waar Paulus spreekt over het tot onderwerping slaan van zijn lichaam), en terwijl ik dat normaal niet zou doen gooi hier geen religieuze link in de mix, ik denk dat het belangrijk is om op een bepaald niveau te erkennen dat de spirituele kant zeker een probleem is om met succes een betere, sterkere houding te ontwikkelen.

I zou overwegen om de meeste van wat bekend staat als de "spirituele disciplines" te onderzoeken als een methode om mentale weerbaarheid te ontwikkelen. Deze omvatten vasten, meditatie, gebed, dienstbaarheid, eenvoud, enz. Ze zullen allemaal een positief effect hebben zowel op jou als op de mensen om je heen, en zullen wonderen doen bij het ontwikkelen van je karakter en innerlijke kracht.

Opmerking: ik ben eigenaar van de blog die verwijst naar Pauls spirituele strijd. Dezezelfde informatie kan echter bij veel andere bronnen worden gevonden door snel te zoeken op Google.

Als u opmerkingen wilt maken over de spirituele aspecten van mentale weerbaarheid, kijk eens naar dit citaat uit de Fort Hood Resiliency Campus van de website van het Amerikaanse leger:

Ieder mens functioneert in drie modi, namelijk fysiek (lichaam), mentaal (geest) en spiritueel (ziel). Deze drie aspecten van ons leven zijn niet onafhankelijk van elkaar, maar afhankelijk en meestal met elkaar verweven. Ze worden weerspiegeld in ons gedrag, onze relatie met anderen en ook in de manier waarop we reageren op uitdagingen en crises.

De stoïcijnse filosofie is een andere spirituele discipline dat leidt tot mentale weerbaarheid, en dat is geen een religie waar je misschien naar wilt kijken. Een uitstekende bron van informatie (links, online boeken, video's, trainingen, enz.) Is de Stoic Foundation.

Ik zie de link niet tussen het artikel van Paul en wat je op je blog zegt - zou je het voor mij kunnen verduidelijken? Ik zie het verband tussen spiritualiteit en mentale weerbaarheid niet helemaal - atheïsten zouden toch net zo mentaal taai kunnen zijn?
Atheïsten kunnen nog steeds "Spirituele Disciplines" beoefenen, waarnaar Paulus verwees (zie ook 1 Korintiërs 9:27). Dit is echter nauwelijks de plaats om over religie te discussiëren, vandaar de aarzeling om de link op te nemen. Ik heb echter het gevoel dat het relevant is, althans vanuit een discipline-standpunt.
#2
+7
Ciaocibai
2011-03-04 03:36:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dit artikel bevat een aantal geweldige tips om uw mentale weerbaarheid te verbeteren; gericht op softbal, maar werkt in elke situatie als je het mij vraagt. Dit is een korte samenvatting:

  1. Overwin faalangst
  2. Verzin geen excuses en neem de volledige verantwoordelijkheid voor al je mislukkingen en al je successen
  3. Accepteer het feit dat je faalt, veel fouten maakt en ervan leert. Falen is een groot deel van het spel
  4. Wees er nu (dwz doe het stap voor stap)
  5. Concentreer je op het proces in plaats van op de resultaten
  6. Ontwikkel routines om u te helpen in de zone te komen.

Mijn eigen persoonlijke ervaring zegt dat leren van uw eigen ervaringen de sleutel is. Wees niet bang om hulp te vragen. Leer van je fouten. Als je iets positiefs kunt zien aan je eigen mislukkingen, zul je je beter voelen, meer leren en beter in staat zijn om moeilijke tijden te doorstaan, om te gaan met stress en om hard te werken om moeilijke doelen te bereiken.

Goed geluk.

#3
+2
Rogach
2011-03-09 11:43:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Er is een geweldig boek The Art of Learning: A Journey in the Pursuit of Excellence door Josh Waitzkin. Het is geweldig om je mentale weerbaarheid te verbeteren.

#4
+1
Chris S
2011-03-04 05:49:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Meditatie kan je hierbij veel helpen, ook al is het maar 10 minuten per dag en autodidactisch. Het zal je verbazen hoeveel je concentratie toeneemt na 4 à 5 sessies. Deze video is een goede intro.

#5
+1
Tangurena
2011-04-13 23:34:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik raad stoïcisme aan. Een lichtpuntje over dit onderwerp is Stoic Warriors: The Ancient Philosophy behind the Military Mind.

#6
+1
Meade Rubenstein
2011-04-13 23:45:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

U kunt boeken lezen van mensen die erover praten of biografieën lezen van mensen die het hebben. Ik raad het laatste aan.

Enkele interessante mensen: US Grant, Audie Murphy, George Washington, Colon Powell, Martin Luther King en Winston Churchill. (Merk op dat er geen acteurs of atleten in mijn lijst staan.) Er zijn er vele, en de beste zijn degenen waarmee u zich kunt associëren. Wat onderscheidt hen van ons (of mijzelf in ieder geval)? Ik probeer dat nog steeds uit te zoeken, maar de basisingrediënten zitten in ons allemaal. Soms is het gewoon een kwestie van het juiste doen en je realiseren dat wat je deed uitzonderlijk was, en dan van die 'uitzonderlijke' handeling de norm maken.

#7
  0
user770
2011-04-12 22:42:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bekijk The Mental Toughness Telesummit met interviews met professionele atleten, bestsellerauteurs van de New York Times, sport- en prestatiepsychologen, fitnessexperts en een Navy-Seal die Ironman is geworden.

Ze zullen praten over hoe ze gemotiveerd kunnen blijven, in de zone van high-speed learning kunnen komen, plateaus kunnen doorbreken, op je best kunnen zijn onder druk.

#8
  0
picxelplay
2011-04-14 00:53:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hier zijn een paar dingen die me helpen vlak voor een zware trainingsset, een powerlift of hardlopen. Ik haalde diep adem en gromde een paar keer en maakte een paar sprongen op mijn plaats. Daarna werd ik gedurende de volgende 30 seconden tot 1 minuut heel stil, ademde extreem langzaam, keek rechtop, liet niets mijn zicht of geest afleiden en deed dan wat ik ga doen. Als ik dit doe, kan ik meer tillen en sneller rennen dan zonder. In wezen is de sleutel om je alleen te concentreren op wat je gaat doen, en in gedachten te houden dat je het KUNT doen en dat je het ZAL doen. En niets anders doet er toe.

#9
  0
Daniel
2014-01-04 03:54:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Een concept waar ik de laatste tijd mee speel, is de 'coach versus atleet-mentaliteit' waar Johnny Candito het in deze video over heeft. Ik denk dat het iets is dat ik al een tijdje in mijn training mis.

Vaak merk ik dat ik kritiek heb op mijn liften voor, na en terwijl ik ze uitvoer. Dit voegt veel mentale ruis toe als de lift optreedt en doet afbreuk aan mijn vermogen om als atleet te presteren.

Zoals we allemaal weten, is houding alles. Ik heb gemerkt dat het nemen van de "atleet" -mentaliteit bij het naderen van mijn liften de prestaties echt op de voorgrond houdt in plaats van de interne coachingdialoog, wat op dat moment echt niet helpt.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 2.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...